'sihat dan cantik pilihan saya: kenapa rahim memerlukan kalsium?'

kenapa rahim memerlukan kalsium?


Dewasa ini,kita sering mendengar pelbagai masalah yang berkaitan dengan rahim.Contohnya hamil di luar rahim,rahim jatuh,rahim kecil ,kanser pagkal rahim seterusnya terpaksa membuang rahim dan senagainya.Gerun pabila mendengarnya!Tidak dapat dibayangkan bagaimanakah wanita-wanita di luar sana menjalani kehidupan mereka tanpa rahim.

rahim wanita

Memang tak dinafikan rahim merupakan organ yang paling penting bagi setiap insan yang bergelar wanita.Rahim juga tempat pembesaran dan tempat tinggal janin kemudia membentuk menjadi zigot,embrio dan seterusnya menjadi bayi sebelum dilahirkan untuk melihat dunia ini.

Subhanallah!Indah sunggguh ciptaan-Mu ya ALLAH.Sebenarnya rahim kaum hawa sebelum mengandung hanyalah sebesar buah pear.


Namun demikian.rahim akan membesar seiring dengan perkembangan bayi didalam kandungan.Cuba bayangkan bagaimana rahim mampu menampung bayi sehingga 3 atau 4 kg?Bahkan ada yang menampung kembar 2.kembar 3 dan kembar 4!Semuanya itu kuasa ALLAH.Tidak mampu untuk memikirkannya kerana fikiran manusia terbatas.


Sebab itulah,orang tua-tua sangat mementingkan penjagaan selepas bersalin.Semuanya adalah untuk keselamatan luaran dan dalaman anda.Bertungku atau bertangas memang perkara wajib dalam tempoh pantang.Ini adalah untuk mengecutkan rahim supaya kembali ke saiz asalnya.

Saya ingat lagi sewaktu nak melahirkan iman,anak sulung saya,doktor ada cakap,sekiranya saya bersalin secara ceaser,seelok-eloknya jarakkan kehamilan.Elakkan mengandung lagi dalam masa terdekat.Begitu juga sekiranya bersalin secara normal.Ini adalah untuk memberi ruang kepada rahim untuk berehat.Syukur alhamdulillah saya bersalin normal :)

Berbalik kepada tajuk entry kali ini,kenapa rahim memerlukan kalsium?Terutamanya untuk individu yang merancang untuk hamil?Jom check it out.

Kepentingan Kalsium kepada rahim

  • menyediakan rahim yang 'reseptive' kepada jangka hayat sperma.
  • membantu mematangkan folikel ovum.
  • kalsium dan magnesium menyediakan ruang rahim yang lebih beralkali.Ini adalah kerana asid yang terdapat di dalam rahim akan memperlahankan sperma untuk menuju ke ovum.


Selalunya kalau pelanggan ada bajet lebih,memang saya akan cadangkan kepada mereka untuk tambahkan sumber kalsium kepada si isteri.

Antara supplement Shaklee yang mengandungi unsur kalsium dan sesuai diamalkan oleh si isteri adalah :

ostematrix Shaklee
ostematrix Shaklee



esp shaklee
Esp Shaklee
Ini adalah sekadar cadangan sahaja.Anda boleh memilih antara salah 1 :) 
Kalsium yang terbaik adalah kalsium  yang dilengkapi dengan magnesium dan vitamin D.

Anda ingin order dan bayar sendiri?Sila klik 'order now'.

sebarang pertanyaan atau pesanan boleh hubungi saya 

Siti Rosnah Abdullah

>> pm | whatsapp : 013-9156881

>> facebook : https://facebook.com/srosnah

>> page : https//m.facebook.com/ImanInDaHouse

***Cod sekitar Kuala Terengganu,Manir,Kuala Berang & kawasan- kawasan yang sewaktu dengannya.


*This product is not intended to diagnose,treat,cure or prevent any diseases.

**Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,mengubati,atau mencegah sebarang penyakit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...