'sihat dan cantik pilihan saya: Vitamin Apa Saya Perlu Ambil untuk Meningkatkan Memori saya & Meningkatkan Tenaga?'

Vitamin Apa Saya Perlu Ambil untuk Meningkatkan Memori saya & Meningkatkan Tenaga?

Banyak faktor boleh mempengaruhi memori anda seperti keadaan perubatan atau penyakit.  Tahap tenaga menurun juga boleh menyumbang kepada kealpaan. Nasib baik, vitamin tertentu boleh membantu untuk meningkatkan daya ingatan anda dan meningkatkan tenaga. Ingatlah bahawa rawatan alternatif tidak harus menggantikan rawatan konvensional. Anda harus berjumpa dengan pakar kesihatan sebelum meningkatkan dos vitamin.


pelbagai vitamin


vitamin C 
Vitamin C atau asid askorbik, adalah vitamin antioksidan yang menghalang kerosakan yang mungkin berlaku disebabkan oleh radikal bebas --- molekul berbahaya yang dihasilkan apabila badan anda menjadi makanan kepada tenaga.

vitamin C shaklee


ingin tahu lebih lanjut tentang vitamin C? sila klik vitamin c shaklee

Ginkgo Biloba 
Ginkgo biloba telah digunakan selama beberapa dekad untuk membantu merawat pelbagai penyakit dan juga meningkatkan daya ingatan. Ginkgo biloba menggalakkan aliran darah yang baik darah di seluruh badan anda, yang seterusnya membantu dalam meningkatkan memori anda dengan memastikan darah yang sampai ke otak anda.

Ginkgo Biloba

Vitamin B 
Vitamin B sering dirujuk sebagai vitamin tenaga. Semua vitamin B membantu dalam membantu karbohidrat seterusnya badan anda menjadi glukosa, membekalkan badan anda dengan tenaga. Vitamin B adalah penting untuk pengeluaran neurotransmitter, bahan kimia yang mempengaruhi mood anda. Vitamin B juga membantu mengekalkan sel-sel saraf yang sihat dan memastikan mereka membawa oksigen ke otak anda.


Hakikatnya,kita haruslah bijak memainkan peranan dalam memilih makanan dan supplement dalam kehidupan seharian agar badan kita mendapat nutrisi yang secukupnya .

Sumber : http://www.livestrong.com/
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...