'sihat dan cantik pilihan saya: tasbih digital'

tasbih digital

Assalamualaikum semua ^_^

Mesti anda semua pernah dengar bukan,"tasbih digital"?Terkenal taw tasbih digital ni.Wah...hebatnya sekarang.tasbih pun sudah diupgrade jadi tasbih digital.

Tasbih digital

Saya terbeli tasbih digital ni gara-gara tasbih yang selalu digunakan yang manik putus kerana ditarik oleh hero yang lasak lagi aktif.

Bila difikirkan balik,mungkin ada hikmahnya tasbih manik tu putus ditarik iman.Bayangkan sesudah masak,kemas rumah,sidai baju semua,bila tiba saat untuk merehatkan diri,ambil tasbih manik untuk berzikir.Tiba-tiba anak buka peti sejuk,tuang air atas lantai.Berhenti zikir dulu,ambik kain buruk lap lantai sambil mulut dok berleter.Ok,bila dah settle lap semua,nak sambung zikr balik,mulalah was-was eh,aku dah zikir berapa tah?Hari-hari hadapi situasi yang sama,tak ke naya tuan badan..?hehhhehe

Antara keistimewaan tasbih digital ini yang paling saya suka,contohnya la kan kita cafang nak zikir ya wahhab 1000 kali hari ini.Tup-tup tengah zikir tu,anak buka peti ambik susu pekat lumur atas kepala.Mestila kena berhenti zikir dan mandikan anak dulu kan?Kemudian,bila kita dah siap mandikan anak,kita ambik tasbih digital tu,boleh sambung kira zikir sebab kiraan zikir kita tadi tak hilang melainkan kita reset balik.Mudah dan senang bukan?

Lagi 1,tasbih digital ini ada gelang getah umpama jam (yang warna putih dalam gambar di atas).Kita boleh ikatkan di jari,sambil memasak ker,sambil lipat kain ker boleh bertasbih.Memudahkan kita untuk berzikir sambil membuat kerja ^_^.

Harganya tidaklah mahal sangat.Hanya RM 9.90.Macam mana nak dapatkan tasbih digital nie?haaa...anda boleh mengunjungi kedai buku yang berhampiran dengan anda.Kedai yang jual barang-barang keagamaan seperti kain telekung,sejadah,Al-Quran dan sebagainya juga ada.

Dengan tasbih digital ini,tiada lagi alasan untuk kita tidak berzikir.Zikir penenang hati dan jiwa.Semoga anda semua istiqamah ^_^
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...